.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موج شایعات استعفایی و ناهماهنگی دولت اعتدال
دومین شکست دولت روحانی رقم می خورد؟
موج تایید و تکذیب های استعفای مقامات دولتی چند هفته ای است که دولتی ها را با چالش جدی مواجه کرده است.ماجرایی که بعد از حاشیه های سبد کالا ...

 شمال نیوز: موج تایید و تکذیب های استعفای مقامات دولتی چند هفته ای است که دولتی ها را با چالش جدی مواجه کرده است.ماجرایی که بعد از حاشیه های سبد کالا به بزرگترین مشکل دولتی ها تبدیل شده و به نظر می رسد بعد از اولین شکست اقتصادی ؛ اولین شکست سیاسی دولت روحانی نیز در راه است.

یک روز از استعفای محمد علی نجفی رونمایی می شود و روز دیگر این استعفا تکذیب می شود ! اما درنهایت نجفی می رود و مسعود سلطانی‌فر جایگزین وی در سازمان میراث فرهنگی می شود، چند روز بعد خبر استعفای وزیر صنعت روی خط رسانه ها می رود و تکذیب می شود،
بعد از آن هم در حالی که اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی در مراسمی رسمی به استقبال رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه رفته بود، خبری منتشر می شودشد که «اسحاق جهانگیری استعفا داده است».

دلیل این استعفا هم مخالفت با یکی از انتصابات روحانی عنوان می شود. گفته می شود جهانگیری که با انتصاب اسماعیل نجار به استانداری خراسان رضوی مخالف بود، با اعلام این مطلب به روحانی تصریح می کند که در صورت عدم تجدیدنظر در آن، از سمت خود کنار خواهد رفت.

اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان در دولت احمدی نژاد یکی از نزدیکان حسن روحانی و مورد حمایت رییس جمهور است و روحانی حاضر نشده است به هیچ قیمتی حتی کناره گیری معاون اول خود از او صرف نظر کند.

خبری که البته  بلافاصله از قول یک منبع آگاه در دفتر اسحاق جهانگیری تکذیب می شود چرا که این منبع آگاه می گوید: «تمامی اخبار پیرامون معاون اول رئیس‌ جمهوری و استعفای او شایعه است و او به ‌زودی به نمایندگی از روحانی به استان‌های قم و سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد.»

آخرین شایعه استعفایی دولت هم ،شایعه تغییر رئیس کل بانک‌مرکزی و جایگزینی اکبر کمیجانی به‌جای ولی‌الله سیف در سمت رئیس کلی این بانک است که باز هم تکذیب  شده است!

در این میان گروهي ديگر حتي زمزمه كرده اند كه محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور هم رفتني شده است. اين در حالي است كه طي هفته‌هاي اخير هم شخص رئيس جمهور و معاون اولش و هم سخنگوي دولت و ديگر اعضاي كابينه بارها در گفت وگو با خبرنگاران اين گونه شايعات را تكذيب كرده اند و از هماهنگي و اتحاد اعضاي دولت خبر داده اند.

در تازه ترين واكنش به اين گونه شايعات محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني براينکه گفته مي‌شود آقاي جهانگيري قصد دارد استعفا دهد و همچنين گفته مي‌شود آقاي نوبخت جايگزين آقاي جهانگيري خواهد شد آيا اين موضوع صحت دارد يا خير گفت: شما خيلي وقت خودتان را با اين شايعات بي‌اساس تلف نکنيد.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور تاکيد کرد: شما به اين حرف‌ها فقط لبخند بزنيد.

 اين در حالي است محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت نيز چندي پيش در پاسخ به سوالي در اين راستا گفته بود که استعفاي اسحاق جهانگيري صحت ندارد. وي هم چنين در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه آيا موضوع جايگزيني محمدعلي نجفي با شما نيز صحت دارد يا خير گفت: اين موضوع هم صحت ندارد.

در هر حال نکته اینجاست که به نظر می رسد دولت تدبیر و امید که با شعار اعتدال روی کار امد از مشکلات و اختلاف نطرهای داخلی رنج می برد و برای همین هر روز اخبار تازه ای از استعفای های احتمالی از هیات دولت به بیرون درز می کند.

به این ترتیب به نظر می رسد تلاش های حسن روحانی برای چینش اعضای کابینه دولت تدبیر و امید از تمام جریان‌ها و طیف‌های سیاسی با شکست مواجه شده است و همین موضوع باعث شده که ناظران سیاسی کابینه دولت یازدهم را ناهماهنگ بخوانند.

البته پیش از این نیز بسیاری از سیاسیون پیش‌بینی کرده بودند ‌این کابینه دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد و به نظر می رسد این اتفاق در حال وقوع است.

هر چند به جرات می‌توان گفت که بخش اعظم کابینه روحانی  به نحوی از انحا با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مرتبط بودندو محمدباقر نوبخت «سخنگو و معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی»، ‌اکبر ترکان «دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران»، ‌محمود واعظی «وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات»، علی یونسی «دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی» از چهره‌های اصلی حلقه «مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در کابینه دولت روحانی هستند اما در هر حال ناهماهنگی بین کابینه روحانی کاملا مشهود است و به نظر می رسد به زودی تبعات این ناهماهنگی ها که آتش زیر خاکسترند برای دولتی ها مشخص خواهد شد. /250هشت صبح


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 بهمن 1392
سلام
چقدر دولت را زیر سوال می برید و شایعه پراکنی می کنید.آیا این کار ها منجر به تفرقه و اختلاف نمی شود؟ کمی هم به وجدان خود مراجعه کنید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.